by

Reputasi, Aidil dan penyokong Kedah pikat Ataya

News Sources:

KUALA LUMPUR: Reputasi, penyokong dan ketua jurulatih, Aidil Sharin Shahak adalah tiga faktor utama yang membawa pemain sayap dari Lebanon, Rabih Ataya memilih Kedah sebagai destinasinya dalam Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Mengisi kuota pemain Asia, Ataya, 31, Kedah adalah pasukan besar dalam Liga M dan menyertai kelab tersebut adalah satu penghormatan buatnya.

“Pulun Kedah Pulun… Saya sangat gembira dapat bersama Kedah dan berharap dapat menyumbang aksi terbaik bersama pasukan ini yang memiliki ramai penyokong, selain bergandingan dengan ketua jurulatih, Aidil Sharin Sahak.

“Apa yang mereka maklumkan adalah Malaysia negara yang bagus kerana sebuah negara Muslim dan ini menambah minat saya untuk terus beraksi di sini dan harap dapat kekal di sini tiga atau empat tahun lagi, insya-Allah,” katanya dalam video yang dimuat naik Kedah Darul Aman FC (KDA FC) hari ini.

Ketika beraksi secara pinjaman bersama UiTM FC musim lalu, Ataya membuat sembilan penampilan dan meledak dua gol.

Ataya yang pernah membantu pasukan Ansar FC dalam saingan Piala AFC pada 2013 berkata, dia yakin persefahaman baik bakal terjalin apabila beraksi bergandingan bersama pasukan terutama dua lagi pemain import di bahagian tengah dan serangan iaitu Kpah Sherman dan Kipre Tchetche.





Source link

Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

News Feed